תוכנות לעריכת מוזיקה: יצירה והפקת מוזיקה

תוכנות לעריכת מוזיקה: חינם או לא? כל האפשרויות

יש היום מבחר ענק של תוכנות לעריכת מוזיקה, בסמארטפון, במחשב, בחינם, בתשלום, גרסה חינמית חלקית, בלי הורדה למחשב, עם הורדה למחשב. השתדלנו במאמר זה להביא ידע נרחב, עד כמה שניתן על תוכנות עריכה שונות, יהיה מעניין ומרתק, אל תפספסו!

הערה חשובה לפני שניגשים בכלל לעניין – לפני השימוש במוזיקה לצורך מסחרי כלשהו זכרו שחלק גדול מהשירים מוגנים בזכויות יוצרים. תוכנות לעריכת מוזיקה מתאימות הן לחובבי מוזיקה והן למי שרוצה לפתח קריירה. האפשרויות הן רבות ומגוונות, רק בואו ותיקחו. עריכת מוזיקה מקצועית בעזרת מחשב היא בהחלט אפשרית.

 

 DAW מי אתה?

אם נדייק, רוב עיבודי המוזיקה כיום נעשים באמצעות התערבות של מחשב. על בסיס תוכנה שנקראת DAW (Digital Audio Workstation). לתוכנה זו ישנם גרסאות ופיתוחים עם שמות אחרים שכדאי ומומלץ להכיר ובין היתר:

  • אייבלטון לייב (Ableton Live)
  • לוג'יק (Logic Pro X),
  • פרוטי לופס (FL)
  • קיובייס (Cubase).

 

תוכנות עריכת מוזיקה אלו משמשות כיום את רוב מעבדי המוזיקה המקצועיים. באמצעות אותן התוכנות ניתן לערוך את כל שלבי השיר מהקלטת הלהקה / הזמר, עד הוספת כלי נגינה ועד לעריכה הסופית.

חלק גדול ממה שבעבר היה נעשה באולפן חיצוני מקצועי ניתן כיום לעשות דרך אותם תוכנות על בסיס daw, ויתרה מכך, אפשר להוסיף מוזיקה אלקטרונית מהמחשב, שיכולה להחליף כלי נגינה אמיתיים, וכך לחסוך רכישה של כלי נגינה וחיסכון צורך בתמיכה של טכנאים ואנשי מקצוע בשעת ההקלטות. האמת חייבת להיאמר, תוכנות המוזיקה השונות אינן יכולות להוות תחליף מוחלט לכלי נגינה, ועדיין גם היום ברוב המקרים דרושה תגבורת של כלי נגינה אמיתיים.

 

קיובייס, נעים להכיר

קיובייס הינה תוכנה ותיקה מאוד (עוד מלפני שנות ה-90) ופופולארית באולפנים רבים בארץ ובעולם. כיום התוכנה התאימה את עצמה גם למוזיקה אלקטרונית, יש לה ממשק עריכה מאוד מתקדם, המאפשר ירידה לפרטים קטנים והפקת יצירות בלעדיות. קיובייס מצטיינת באיכות שמע גבוהה במיוחד המאפשרת להגיע לרזולוציית סאונד גבוהה ברמה מדויקת, בין אם אתם מקשיבים למוזיקה ממקרן קול POLK, בידורית, או כל רמקול פשוט ככל שיהיה. אפשר להוריד את התוכנה חינם בגרסה מצומצמת ל-30 יום ולאחר מכן לרכוש את הגרסה המלאה המיועדת לבעלי מקצוע מתקדמים.

 

I Love Ableton Live

אייבלטון לייב נולדה כתוכנה קלילה לביצועי לייב של חובבנים, אך מצד שני, לאחר פיתוחים שונים שנעשו בתוכנה היא תפסה מקום של כבוד גם בקרב מוזיקאים מקצוענים. באייבלטון לייב אפשר לפתוח שני מסכים, אחת ליצירה והשנייה להתנסות. חברה זו מאפשרת הורדה חינמית אף ליותר מ-30 יום, אך לאחר 30 יום אם תבחרו להמשיך בגרסה החינמית, לא תוכלו לשמור את היצירות שלכם על גבי התוכנה.

 

כמה מילים על FL, ומה עם לוג'יק Pro X?

FL  היא תוכנה מתאימה למתחילים, אך עם זאת מקצועית וידידותית. בעלי החברה מאפשרים ליהנות חינם מהתוכנה ללא הגבלת זמן. לוג'יק Pro X היא תוכנת עריכת מוזיקה מקצועית וחזקה, מבית אפל. התוכנה נחשבת למתקדמת ומתעדכנת כל הזמן. את לוג'יק תוכלו לנסות חינם ל-90 יום.

 

אז איך לבחור את תוכנת העריכה המתאימה?

אם החלטתם שאתם מעוניינים להשתמש באחת מאותן תוכנות לעריכת מוזיקה. הדרך הטובה ביותר לבחור בתוכנה המתאימה עוברת בהיכרות מעמיקה יותר עם כל אחת מהאפשרויות.

בעידן האינטרנט תוכלו למצוא מידע, חוות דעת והמלצות על כל אחת מאותן תוכנות לעריכת מוזיקה או תוכנת daw – בין אם מדובר בתוכנת קיוביס, תוכנת אייבלטון לייב או כל תוכנה אחרת.

חשוב לציין, כי הודות לטכנולוגיה המתקדמת, בכל פרק זמן קצר יוצאות לשוק עוד גרסאות חדשות וגם עוד תוכנות עריכה מתקדמות – כך ששווה להישאר עם "היד על הדופק" בכל מה שקשור לנושא הזה.

אפשרות נוספת היא פשוט לשוחח עם חבר או מכר אשר עוסק בתחום המוזיקה ומשתמש בתוכנות עריכה – אותו אדם יוכל לספק לכם חוות דעת והמלצות אשר נובעות מניסיון פרטני שלו.

כמובן, שתמיד תוכלו לבחור באפשרות של ניסיון וטעייה, לנסות בכל פעם תוכנה אחרת, אשר שתגלו את התוכנה המושלמת.

אנו מאמינים שכעת, לאחר שקראתם על האופציות העומדות לרשותכם, לא תצטרכו לחפש אולפן הקלטות בירושלים פשוט תקליטו בבית…