הכל על הופעות בירושלים ומקומות עם סאונד טוב

אחרי לימודי מוזיקה מפרכים מגיע לכם להתפרק קצת, לצאת להופעות בירושלים ליהנות מהאווירה, מהסאונד, ובכלל מהעיר הקסומה. אם חשבתם שירושלים היא עיר משעממת של כותל, מוזיאונים ומערות קדמונים אנחנו הולכים להפתיע אתכם בגדול, ירושלים היא עיר תוססת והופעות סביב לה.

ירושלים מכונה גם "טבור העולם", היא מהערים העתיקות, הקדושות והחשובות בהרבה תרבויות ודתות מסביב לעולם, וקשה להתכחש לעובדה שיש בה אווירה ייחודית – אם תרצו, אווירת קודש. 

מתוך 8 מיליון תושבי ישראל רבתי, כמעט מיליון תושבים מתגוררים בירושלים, בין אלה אפשר למצוא קהילות שקרובות לדת ובחרו לגור בעיר הקודש, כמו גם צעירים, סטודנטים, תיירים ומבקרים בארץ ממדינות שונות, ועוד. ירושלים היא אמנם לא תל אביב, היא לא מהערים היקרות בעולם והיא גם לא מעוז הרווקים והצעירים בארץ – אבל, היא מגיעה למקום גבוה בטבלת המקומות שכיף להתגורר בהם, גם לצעירים חובבי המסיבות, המוזיקה הטובה והלילות רוויי הצלילים – ירושלים מציעה מגוון עצום של מקומות בילוי ובכל שבוע תמצאו רשימה ארוכה מאוד של הופעות בירושלים. ממוזיקאים מוכרים שיש להם להיטים מושמעים ברדיו, דרך מוזיקאים בתחילת דרכם ועד מוזיקה אזוטרית שמתאימה לטעמם של מי שיודעים בדיוק מה הם אוהבים – כל הופעה בירושלים מציעה הנאה רבה למשתתפים בה. יצאנו לבדוק – אילו מקומות בילוי מציעים הופעות בירושלים שחשוב להכיר? כל המועדונים, הבארים, מקומות הבילוי והפינות החבויות המציעות הופעה בירושלים שכולה קסם – בסקירה שלפניכם.

אם תרצו, מוזיקה היא אחת המאפיינים החזקים של ירושלים, את ההופעות בירושלים תמצאו מיד בבואכם העירה, ובכל זאת החלטנו להקל עליכם ולהביא לידיעתכם חלק ממיקומי ההופעות. אז למה עוד אתם מחכים?!

המתחמים הכי שווים להופעות בירושלים

בירושלים יש מספר מתחמים שיאפשרו לכם את החוויה המכונה באנגלית Bar Hopping, אותו מעבר בין מועדונים בבילוי זמן מה בכל אחד מהם. במקרה שתפסתם הופעה טובה באחד מהמועדונים – אולי תרצו להעביר שם יותר זמן….

ריבוי המקומות המציעים הופעה בירושלים במתחם אחד, יאפשרו לכם להשאיר את הרכב בחניה ולעבור רגלית בין מקומות בילוי בעיר. באזורים שמייד נמליץ עליהם תמצאו שפע של מועדונים והופעות בירושלים, כמו גם בארים לכוס בירה כיפית ואפילו סיפורים היסטוריים ואנקדוטות מקומיות שמתאימות לשאלות טריוויה…

הנה לפניכם כמה מהמתחמים הבולטים להופעות בירושלים, בהם תוכלו לעבור בין מועדונים ולבקר במספר הופעות בערב אחד

מתחם תחנת הרכבת הישנה בירושלים

מתחם התחנה הראשונה הפך בשנים האחרונות למעוז התרבות בעיר והוא מציע הופעות בירושלים בימים ובלילות, עם דגשים שונים, כולל הופעות תרבות, הצגות איכות והצגות פרינג' מקוריות, כמו גם שפע של הופעות מוזיקליות בירושלים, הופעות סטנג אפ – ומה לא. 

הופעות שישי בלילה במתחם הרכבת בירושלים הן שם דבר, ושווה להתחיל את הערב מוקדם ואפילו לבדוק מראש אילו הופעות בירושלים מתוכננות במתחם התחנה בכל תאריך. הופעה טובה בירושלים תוכלו למצוא במתחם התחנה במועדונים ובתי עסק שונים, ביניהם תיאטרון אספקלריא, באר הבוטקה המספק הופעה בירושלים בכל ערב שישי, הקבאנה באר שלעיתים מארח הופעות חיות בירושלים ולעיתים מספק אווירה טובה ומוזיקה לערב נינוח יותר, וגם לא מעט הופעות ואירועים במתחמים ציבוריים שבין המועדונים, כמו הופעות סטנד אפ, הופעות מוזיקליות ותיאטרון סיפור לילדים – בשבת בבוקר. גם מוזיקה בעלת קווים אמוניים ודתיים יותר אפשר מידי פעם למצוא במתחם התחנה, כמו למשל מעגלי שירה מקודשת ירושלמיים המנוהלים על ידי מטפלת קבוצתית וניתנים ללא עלות קבועה (בשיטת ה"דאנה"), או הופעה מוזיקאלית של קבוצת הפיוט הצעירה "אזמרה" עם שירה יהודית שורשית בטרמינל, ללא עלות. 

הופעות בשוק מחנה יהודה בירושלים

מאז הוקמה בשוק מחנה יהודה מסעדת מחניודה בשנת 2009, ניראה שהמקום רק צובר פופולאריות. היום, פועלים במתחם השוק מספר לא מבוטל של מועדונים, בארים ומתחמים אחרים המציעים הופעה מעולה בירושלים, לעיתים אף ללא עלות. בין המועדונים שתוכלו למצוא בהם הופעות בירושלים במתחם השוק, נציין למשל את מתחם ההופעות והתרבות נוקטורנו, המתמחה בהופעות חיות בירושלים ומציע מגוון של הופעות בכל שבוע, את אברהם הוסטל באר שגם הוא מארח לא מעט הופעות בירושלים ומהווה נקודת מפגש שוקקת חיים למקומיים ולתיירים, את באר התחריר המציע מגוון נרחב של הופעות בירושלים מהז'אנר הים תיכוני בלבד, ואת מועדון הפרדי למון שגם הוא מציע מגוון של הופעות מקומיות בירושלים עם שילוב מושלם של מוזיקה איכותית ואלכוהול טוב. 

מועדונים שכדאי להכיר להופעות טובות בירושלים

כשאתם מחפשים מקום אחד, הופעה אחת בירושלים, שם תוכלו להתחיל ולסגור את הערב, בוודאי פחות חשוב לכם שהמתחם מסביב יכיל עוד אפשרויות. הנה לפניכם המועדונים הכי מוכרים, אהובים ופופולאריים להופעות בירושלים:

גטסבי בירושלים

במקום הראשון באתר TripAdvisor ברשומת חיי הלילה בירושלים, תמצאו את מועדון הגטסבי שנמצא ברחוב הלל 18 בירושלים, ומציע לא רק אווירה טובה, תפריט עשיר ואלכוהול משובח, אלא גם רשימה מגוונת וארוכה של הופעות בירושלים. אם אתם מחפשים הופעה בירושלים שתתאים לסגנון המוזיקלי שלכם ותאפשר לכם גם ליהנות ממוזיקה בביצועים חיים וגם מארוחת ערב כיפית – נמליץ לכם לבדוק את התפריט ורשימת ההופעות בגטסבי ירושלים.

בסרביה ירושלים

באר מועדון באווירה אחרת לגמרי, עם רמיזה בלקנית ותפריט עשיר. בסרביה, הממוקם ברחוב בן יהודה 34 הוא אולי מהפנינים החבויות שיש לירושלים להציע, אולם בתחום ההופעות בירושלים, מדובר ללא ספק במקום שחשוב להכיר. הבסרביה מציע מגוון נרחב של הופעות בירושלים, בסגנונות שונים – ולא בכל ערב מתקיימת הופעה, יש ערבים בהם הדי ג'יי אחראי למוזיקה המקפיצה והמקום הופך, לעיתים, למועדון ריקודים. מעבר להופעות המעולות בירושלים, חשוב לציין כי התפריט של בסרביה במחירים נגישים, מקום נהדר לשלב הופעה בירושלים עם ארוחה טובה או כוס בירה!

שושנה באר – רוק ובלוז

עוד מקום מיוחד ששווה להזכיר, במיוחד עבור מי שמחפש הופעת רוק בירושלים או הופעת בלוז, הוא השושנה באר. מי שנכנסים לשושנה באר בירושלים יתרשמו כפי הניראה מייד עם הכניסה מהאווירה העממית – המקום מעוצב בפשטות פונקציונאלית ומספק אווירה מקומית מגניבה. עוד נקודה ששווה להזכיר בנוגע לשושנה באר הוא האמנה שלהם בנוגע לעוצמות השמע, גם בערבים בהם מתקיימת הופעה בבאר בירושלים, תגלו כי עוצמות השמע אינן גבוהות, מה שמקל לעיתים על מי שסובלים מקושי להתמודד עם הווליום הגבוה בהופעות רבות בירושלים. ששונה באר מתמחה בעיקר בהופעות רוק ובלוז, הופעות אימפרוביזציה והופעות נישתיות של מוזיקה טובה, עם נגנים מקומיים וכאמור, המון אווירה. למחפשים הופעה בירושלים, כדאי לבדוק את לוח הזמנים של השושנה באר – תגלו כי יש ערבי 1+1, הבאר מציע שפע של שעות Happy Hour ובימי שני, ניתן לשלם 70 או 80 ₪ ולשתות בירה ויין בסגנון "כפי יכולתך".

המרכז המוסיקלי בעין כרם

מרכז עדן תמיר למוזיקה בשכונת עין כרם. מרכז מוזיקלי ששם לו למטרה, כבר לפני שנים (הוקם עוד לפני שנת 1970), לקדם מוסיקאים בתחילת דרכם ובו זמנית גם לקדם את שכונת עין כרם. במקום מתקיימים קונצרטים בעיקר בימי שישי. המרכז נמצא ברחוב המעיין 29 שכונת עין כרם.   

צוללת ברחוב הרכבים

ברחוב הרכבים אשר באזור התעשייה תלפיות בירושלים שוכנת לה הצוללת הצהובה שמביאה את מיטב האומנים וההופעות. במקום תמצאו גם אולפני הקלטות מקצועיים וחדרי חזרות מתקדמים. בנוסף, הצוללת הצהובה מפעילה בית ספר מתקדם לסאונד. כאן תוכלו לארגן אירועים פרטיים ל-250 מוזמנים. צוות הצוללה המקצועי ילווה אתכם מהתכנון עד האירוע עצמו, ויעזור לכם לתכנן את האירוע, להוסיף ליווי של אמנים ידועים, לתכנן את התאורה וההגברה ולהוסיף בר משקאות ועוד. בקיצור, אם אתם מחפשים מקום עם סאונד טוב ואנשים שנושמים סאונד הצוללת הצהובה היא התשובה.

איפה עוד ניתן למצוא הופעות בירושלים?

בתיאטרון החאן – מבנה מעורר השראה בסגנון עתיק עם כניסה מקומרת נמוכת קומה, מתקיימות הופעות והצגות לאורך כל ימות השנה. כך גם ב'זירה הבינלאומית' בירושלים. ואם חיפשתם משהו לא שגרתי בעליל היכנסו ל"קרצ'מע של בורשטיין", שם תפגשו את המסורת במיטבה – עבדקנים לצד זלדקנים, בני תשחורת לצד בעלי שערות שיבה, פאות מסולסלות ארוכות לצדי פניהם וכיפות שחורות מעטרות את ראשיהם, כולם מנגנים בפילהרמוניה, אחד מקיש על התופים השני מקליד על האקורדיון, השלישי פורט על הגיטרה והרביעי מחלל בחליל, וביחד יוצרים הופעה ירושלמית מסורתית מושלמת.

 

מוזיקה קולינרית

אם אתם מחפשים מסעדה ירושלמית עם סאונד מושלם שאפשר לארגן שם אירוע או סתם לבוא להשקיט את הרעב, מסעדת קינג ג'ורג' סינמה סיטי זה בדיוק מה שאתם מחפשים: מוסיקה נעימה, עיצוב מרהיב ופינות ישיבה חלומיים. המסעדה נמצאת ברחוב יצחק רבין 10. אם אתם אוהבים לבלות ברחוב יש לכם את אירועי 'פס תרבות' – סדרת הופעות המתקיימות אחת לשנה במוקדים שונים במרכז ירושלים בימי שני עד שישי בסביבות החודשים מרץ עד מאי. לסיכום, ירושלים מציעה את כל מה שמוסיקאי זקוק לה: החל מאולפן הקלטות, חדרי חזרות, אולפני סאונד ואף הופעות חיות מושלמות לכל המגזרים והגילאים. בקיצור, יש כאן מה לבנות על קריירה…   

שפע אדיר של הופעות – איך בוחרים הופעה בירושלים?

עיר הקודש המכונה "טבור העולם" מציעה, אם כן, מגוון בלתי נדלה של הופעות בירושלים. תוכלו לתכנן ערב של Bar Hopping עם מספר הופעות בירושלים שתוכלו לראות בערב אחד, תוכלו לבחור את אחד מהמגוון הגדול של המועדונים שהוזכרו כאן בכתבה או מאות מועדונים אחרים ולתפוס הופעה טובה בירושלים עם כוס בירה איכותית או אפילו ארוחת ערב טעימה להפליא במגוון של מועדונים בירושלים. תוכלו לבחור מועדון ולצפות בו בהופעה בירושלים על פי הסגנון המוזיקלי המועדף עליכם – ירושלים מציעה מיקומים להופעות ייחודיות, כמו הופעות זמר ים תיכוני, הופעות ג'ז ובלוז והופעות מגוונות רבות אחרות. ימי שישי הם כמובן הימים המגוונים ביותר בהם תוכלו לבחור הופעה בירושלים מבין שפע הופעות מתוכננות – ובחלק מהמקומות חשוב להזמין מקומות מראש ואפילו לרכוש כרטיסים לכניסה להופעה. כל מה שנותר לנו הוא לאחל לכם הנאה מרובה מכל הופעה בירושלים שתבחרו לצפות בה!